Stockon app

Voor de innovatieve boodschappendienst Stockon ontwikkelden we een app die leert van het gebruik door een slim voorspellingsalgoritme.

Stockon is een handig en flexibel abonnement voor je favoriete en terugkerende boodschappen. Van pindakaas tot toiletpapier, van koffie tot spaghetti. Al swipend door het assortiment kies je welke producten je altijd in huis wilt hebben. Vanaf dan zorgt Stockon, dat de boodschappen precies op tijd worden aangevuld. Want door een slim voorspellingsalgoritme leert de app van je gebruik.

Er zijn al veel diensten voor online bestellingen en thuisbezorging, maar er is nog geen dienst die je gebruik daadwerkelijk voorspelt. Met Stockon hoef je 80% van je boodschappen niet meer zelf te doen. Geen lijstjes, geen gesjouw – je hoeft er zelfs niet meer over na te denken. Wel houd je controle. Want ben je een weekje weg? Of zit Stockon er een keertje naast? Dan pas je de voorgestelde levering ook makkelijk aan.

De iOS- en Android-app hebben we dankzij React Native in een korte periode vanaf nul ontwikkeld. Door de functionaliteiten van het Firebase-platform op te rekken is de app realtime en zie je live alle updates. Wat er wordt geleverd, of je partner al iets heeft aangepast en wanneer Stockon langskomt met je favoriete producten.

Wat deze nieuwe dienst, begonnen onder de vleugels van PostNL, mooi laat zien, is de opkomst van corporate start-ups en de veranderende rol van ontwerp- en ontwikkelbureaus daarin. Samen met Fabrique waren we betrokken bij alle aspecten van het opzetten van deze corporate start-up, vanuit veel meer specialisaties dan alleen design en development.